Jak działamy

Bezpośredni kontakt
Świadczenie pomocy poprzedzamy spotkaniem z potencjalnymi potrzebującymi. W czasie rozmowy prosimy o informacje dot. źródeł trudności, sytuacji życiowej, dotychczasowych wysiłków zmierzających do poprawy sytuacji oraz innych osób i instytucji wcześniej zaangażowanych w świadczenie pomocy. Informacji tych potrzebujemy, by dobrze zrozumieć sytuację i roztropnie udzielić pomocy. Zapewniamy poufność uzyskiwanych informacji.

Obecność
Środki materialne są ważne, ale obecność i życzliwość drugiego człowieka jest ważniejsza niż pieniądze. Z tego powodu kładziemy nacisk na to, by potrzebujący nie byli osamotnieni w swoich problemach. Staramy się im towarzyszyć w zmaganiach, ale też zachęcamy ich do podtrzymywania i odbudowy kontaktów z rodziną, sąsiadami i przyjaciółmi.

Dopasowanie do sytuacji
Staramy się indywidualnie rozpoznawać najbardziej adekwatny rodzaj pomocy. Nie zawsze pierwszoplanową formą pomocy jest wsparcie materialne. Staramy się zachować proporcję w podziale środków, ale nie dążymy za wszelką cenę, by jej wartość była równa dla każdej osoby objętej opieką.

Inicjatywa
Od osób, którym pozwala na to sytuacja, w szczególności stan zdrowia, wiek i okoliczności rodzinne oczekujemy również własnej inicjatywy w efektywnym wykorzystaniu pomocy i wychodzeniu z trudnej sytuacji życiowej.

Pomoc finansowa
Z zasady nie przekazujemy pieniędzy. Wsparcie finansowe realizujemy poprzez zakup i przekazanie potrzebnych rzeczy, czy opłacenie konkretnych świadczeń, rachunków, recept.

Gromadzenie darów
Ze względu na brak zaplecza magazynowego nie gromadzimy darów, jeśli nie możemy ich od razu przekazać w ręce odbiorców.

Informacje o konkretnych potrzebach rzeczowych, np. potrzebnych ubraniach dla konkretnych osób, sprzęcie AGD, meblach umieszczamy na ulotkach wykładanych na stoliku przy wejściu do kościoła.